kmstories kmstories
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΑ
  • ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ
    • ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ
  • ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ
  • SPECIAL
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
0
0
0
0
kmstories kmstories
Newsletter - ΕΓΓΡΑΦΗ
kmstories
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΑ
  • ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ
    • ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ
  • ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ
  • SPECIAL
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • SPECIAL

Β. Ραφαηλίδης: Το διάβασμα, η ανάγνωση και ο περιπλανώμενος αναγνώστης

  • 2 Φεβρουαρίου, 2023
  • KM STORIES
Total
0
Shares
0
0
0

Αν από το αρχαιοελληνικό ρήμα “διαβιβάζω” διαγράψετε σαν πλεονάζουσα τη μεσαία συλλαβή “βι”, θα πάρετε το νεοελληνικό ρήμα “διαβάζω” που σημαίνει, ακριβώς, διαβιβάζω, δηλαδή μεταφέρω απ’ το ένα μέρος στο άλλο. Μ’ άλλα λόγια, το διάβασμα είναι μια πράξη μεταφοράς της γνώσης από εκείνον που την έχει στον άλλο που δεν την έχει και που θα επιθυμούσε να την αποχτήσει.

Κατά κάποιον τρόπο, όλοι εμείς οι αναγνώστες ανήκουμε στο… σώμα των Διαβιβάσεων, με μια διαφορά ωστόσο απ’ τους στρατιώτες διαβιβαστές: Η γνώση μας διαβιβάζεται από άλλους και η επικοινωνία σταματάει σε μας. Για να διαβιβάσουμε, με τη σειρά-μας, τη γνώση που αποκτήσαμε, μαζί με τις δικές-μας ενδεχομένως προσθήκες, πρέπει από αναγνώστες να γίνουμε συγγραφείς, καλλιτέχνες, ρήτορες, ή απλώς συζητητές.

Αυτό σημαίνει πως η διαδικασία του διαβάσματος που σταματάει στο διάβασμα χάνει το νόημά-της, δηλαδή δεν είναι πια διαβίβαση της γνώσης, αφού το μήνυμα ή η πληροφορία θα χαθεί μαζί με μας αν δεν φροντίσουμε να διαβιβαστεί εμπλουτισμένη σε άλλους.

Για να συμβεί ωστόσο κάτι τέτοιο, για να σταματήσει δηλαδή η διαδικασία μεταβίβασης της γνώσης απ’ τον ένα άνθρωπο στον άλλο, απ’ τη μια γενιά στην άλλη, απ’ τον ένα αιώνα στον άλλο, πρέπει να φανταστούμε έναν κόσμο στον οποίο, ενώ όλοι γνωρίζουν ανάγνωση, κανείς δε γνωρίζει γραφή. Και το σπουδαιότερο, κανείς δεν μπορεί να μιλήσει. Αν και υπάρχουν άνθρωποι που ούτε να γράψουν ούτε να μιλήσουν είναι σε θέση, ωστόσο ο πολιτισμός-μας στηρίζεται στην τεράστια πλειοψηφία εκείνων που μπορούν είτε να μιλήσουν, είτε να γράψουν, είτε να τα κάνουν και τα δυο.

Μ’ άλλα λόγια, η διαδικασία μεταβίβασης της γνώσης, που είναι το διάβασμα νοούμενο με μια έννοια διαλεκτική, απ’ τη στιγμή που άρχισε κάποτε δεν υπάρχει καμιά περίπτωση να διακοπεί, παρά μόνο με τον γενικό και ολικό αφανισμό του “χόμο παρλάριμπους”, πράγμα που δεν αναμένεται να συμβεί παρά μόνο στην περίπτωση ολικού αφανισμού του ανθρώπινου γένους ύστερα από ένα πυρηνικό ολοκαύτωμα.

Για την διαιώνιση της γνωστικής λειτουργίας φροντίζουν οι πάντες ακόμα και οι… αστυνομικοί, δηλαδή άνθρωποι ενταγμένοι σ’ ένα σώμα εξ ορισμού ακατάλληλο για διαβιβαστικές λειτουργίες διαφορετικές απ’ αυτές που έχουν σχέση με τη διαβίβαση διαταγών. Απόδειξη για τη φροντίδα της αστυνομίας για τη διαιώνιση της γνώσης αποτελεί και το γνωστό ανέκδοτο που “εξηγεί” γιατί οι χωροφύλακες πάνε δυο δυο στα περιπολικά: Διότι, λέει, ο ένας γνωρίζει ανάγνωση και ο άλλος γράφη!

Μ’ αυτόν τον ανεκδοτολογικό συνδυασμό, που δεν απέχει πάρα πάρα πολύ από μια πραγματικότητα που καθορίζει η στάθμη παιδείας του “αστυνομικού οργάνου”, η αστυνομία έλυσε με τον τρόπο-της το πρόβλημα της μεταβίβασης της “αστυνομικής γνώσης”, και το αστυνομικό μοντέλο του “διδύμου” θα μπορούσε να ισχύει επίσης και για πνευματικά ανάπηρους, που ωστόσο δεν είναι αστυνομικοί.

Το διάβασμα λέγεται και “ανάγνωση”. Τούτη η αρχαιοελληνική και πάντα σε χρήση λέξη παραπέμπει σε μια οντολογική αντίληψη της γνώσης, ενώ η νεοελληνική λέξη “διάβασμα” παραπέμπει σε μια διαλεκτική αντίληψη της γνώσης. Πράγματι, “αναγιγνώσκω” ή “αναγινώσκω” σημαίνει στα αρχαία ελληνικά αναγνωρίζω, γνωρίζω καλά και με σαφήνεια κάτι που προϋπάρχει από μένα τον αναγνώστη. Κι αυτό που προϋπάρχει στην προκειμένη περίπτωση, είναι η γνώση των άλλων, ή καλύτερα η αλήθεια καθεαυτή σα μια δυνατότητα που ενυπάρχει στη φύση. Στην ανάγνωση η γνώση δεν είναι μια ατέρμονη διαδικασία, όπως στο διάβασμα αλλά μια επίμονη αναζήτηση αληθειών που υπάρχουν κάπου έτοιμες και που περιμένουν να τις “συλλέξουμε”, αν διαθέτουμε το μεγάλο χάρισμα να ερχόμαστε σε επαφή με το πνεύμα.

Εδώ η αλήθεια που ψάχνουμε με την ανάγνωση δεν είναι μια ατέρμονη διαδικασία αλλά μια οντότητα που υπάρχει κάπου και μας περιμένει εκεί απαθής να την πιάσουμε με την απόχη του μυαλού μας, σα να ήταν πεταλούδα. Όμως, τέτοιες “ακίνητες” αλήθειες δεν υπάρχουν, παρά μόνο στα μυαλά των θεολόγων. Η αλήθεια δεν είναι πράγμα, δεν έχει διαστάσεις, δεν έχει βάρος, δεν έχει σχήμα. Ούτε, ακόμα, είναι οντότητα άυλη και πνευματική. Η αλήθεια είναι μια διαρκής αναζήτηση που δεν σταματάει ποτέ. Η, αλήθεια συνεπώς είναι πάντα σχετική, και ο βαθμός της εγκυρότητάς της εξαρτάται πάντα απ’ τη νόηση και την παιδεία εκείνου που την ψάχνει, καθώς κι απ’ το ιδεολογικό σύστημα στα πλαίσια του οποίου την ψάχνει.

Τόσο η ανάγνωση όσο και το διάβασμα προϋποθέτουν ένα έξυπνο και στοχαστικό υποκείμενο που είτε μετέχει στη διαδικασία της μεταβίβασης της γνώσης (διάβασμα) είτε ψάχνει για τα σταθερά ερείσματα του νου (ανάγνωση). Το δυστύχημα είναι πως τούτο το αναγκαίο για τη γνώση υποκείμενο, δηλαδή ο αναγνώστης, δεν είναι ούτε πάντα έξυπνο ούτε αναγκαστικά στοχαστικό. (Η βαθιά και πλήρης μεταφυσική προσέγγιση των προβλημάτων προϋποθέτει κι αυτή βαθιά και πλήρη νόηση. Το παραλήρημα και η έκσταση δεν βοηθούν τη μεταφυσική, βοηθούν μόνο την αποβλάκωση). Έτσι, το διάβασμα, στις περισσότερες των περιπτώσεων, έχει εκπέσει σε μια εντελώς χρησιμοθηρική διαδικασία, μηχανική, ανούσια και αντιπνευματική, που δεν αποσκοπεί ούτε στη μεταβίβαση της γνώσης, που είναι το διάβασμα στη διαλεκτική-του έννοια, ούτε στην αποκάλυψη αληθειών, που είναι το διάβασμα (ανάγνωση) στην οντολογική του έννοια.

Οι περισσότεροι άνθρωποι διαβάζουν για τους παρακάτω λόγους:

  • Για να αποχτήσουν ένα χρήσιμο στον βιοπορισμό τους δίπλωμα, και διακόπτουν το διάβασμα μόλις πετύχουν το σκοπό τους. Εδώ το διάβασμα είναι ένα “αναγκαίο κακό” που μπορεί να γίνει μαρτύριο για τον σπουδαστή που πασχίζει να πάρει ένα δίπλωμα κι όχι να μάθει κάτι από αγάπη για τη μάθηση και προσωπικό ενδιαφέρον για τη γνώση. Σ’ αυτή την περίπτωση ο δάσκαλος, εντέλλεται να παίξει ρόλο χωροφύλακα της γνώσης, και γιαυτό συχνά αφήνει τη διδαχή και πιάνει την μαγκούρα. Πρόκειται για την τυπικά αστική αντίληψη περί γνώσεως, νοούμενης σαν “χρήσιμο εργαλείο” στην πιο χυδαία εκδοχή. Είναι χρήσιμη η γνώση γιατί μ’ αυτήν θα βγάλουμε λεφτά.
  • Για ν’ αποχτήσουν κοινωνικό κύρος, και διακόπτουν το διάβασμα μόλις το αποχτήσουν ή το συνεχίζουν “με μέτρο”, ίσα ίσα για να τροφοδοτούν το κύρος τους και για να μη βρεθούν ξαφνικά “ντεμοντέ”. Είναι καταπληκτικό το τι ανοησίες διαβάζουν οι “παράγοντες”, των οποίων τα φρικαλέα αναγνωστικά γούστα τα επισημαίνουμε κάθε Χριστούγεννα σ’εκείνους τους άκρως αποκαλυπτικούς αναγνωστικούς απολογισμούς των εφημερίδων, που λες και γίνονται ίσα ίσα για να εκθέσουν τους αποπνευματοποιημένους “πνευματικούς” μας ανθρώπους.
  • Για να ξεκουράζονται απ’ τη “σοβαρή” τους δουλειά!!! Εδώ έχουμε τον πλήρη και ολικό εξευτελισμό της λειτουργίας της ανάγνωσης, που γίνεται πράξη τελείως περιστασιακή και περιθωριακή, ίσης αξίας και σημασίας με το κουμ-κάν ή με τη μεσημβρινή σιέστα. Οι βροχερές μέρες ευνοούν πολύ αυτόν τον τύπο ανάγνωσης, αλλά η ελληνική εκδοχή της αμάθειας πρέπει να αποδοθεί μάλλον στην ηλιοφάνεια της Ελλάδας: Είναι προτιμότερο να λιάζεσαι παρά να διαβάζεις κάτω από τεχνητό φως. Και το διάβασμα κάτω απ’ το φως του ήλιου στην πλάζ δεν είναι παρά ένα πάσα-τέμπο που σε συντροφεύει τις μακρές ώρες της ηλιοθεραπείας.
  • Για να υποβοηθούν τον κακό τους ύπνο. Έχουμε εδώ μια… ιατρική χρήση του βιβλίου, καθόλου αξιοκαταφρόνητη καθεαυτή: Είναι προτιμότερο, όταν έχεις αϋπνίες να “παίρνεις” μερικές σελίδες “Νόρας” παρά μερικά χαπάκια βάλιουμ. Βέβαια, σε μια τέτοια υπναγωγική κατάσταση, ούτε λόγος να γίνεται για ανάγνωση. Άλλωστε, τα καλά αναγνώσματα λειτουργούν σαν διεργετικό και όχι σαν υπνωτικό. Βιβλίο που είναι δυνατό να διαβαστεί στο κρεβάτι είναι ένα μη—βιβλίο, και ο αναγνώστης που διαβάζει στο κρεβάτι είναι, απλά, ένας νυσταγμένος άνθρωπος που θα ήταν προτιμότερο να μετράει προβατάκια, κατά την παλιά καλή συνταγή της γιαγιάς που φέρνει ύπνο βολικό, παρά σελίδες συμπεπυκνωμένης ανοησίας που, δυστυχώς, δεν ξεχνιούνται με τον ξύπνο: Πάντα κάτι μένει απ’ τα κρεβατικά αναγνώσματα κι αυτό μας κάνει να κοιμούμαστε κι όταν απ’ την οριζόντια βρεθούμε στην όρθια στάση. Πάντως δεν είναι και τόσο βλαβερό να διαβάζουμε στο κρεβάτι αναγνώσματα που γράφτηκαν γι’αυτόν ακριβώς το σκοπό: Να φέρνουν ύπνο.

    Τα ίδια “φαρμακευτικά” αναγνώσματα μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε και σαν βοηθητικά της εκκένωσης στην περίπτωση χρόνιας δυσκοιλιότητας. Μάλιστα, αν βρεθούμε στην εξοχή ή σε τουαλέτα χωριού πολύ ορεινού, το υπακτικό ανάγνωσμα εύκολα γίνεται χαρτί τουαλέτας, κυρίως όταν είναι τυπωμένο σε καλό χαρτί. Και τα λεγάμενα “λαϊκά περιοδικά” είναι κατά κανόνα τυπωμένα σε καλό και μαλακό χαρτί, που αν το είχαμε στην κατοχή θα λύναμε ευκολότερα τα πολύ δύσκολα τότε προβλήματα ατομικής υγιεινής. Έτσι, λοιπόν, με τούτη την τελευταία χρήση του “λαϊκού αναγνώσματος” ολοκληρώνεται ο κύκλος της λειτουργίας-του, πράγμα που σημαίνει πως έχουμε τη γνώση στην κυριολεξία… χεσμένη!
Η αναγνώστρια – Pierre-Auguste Renoir 1875

Απομένει μια τελευταία κατηγορία αναγνωστών: Είναι αυτοί που διαβάζουν από μια βαθιά υπαρξιακή ανάγκη, που θέλουν οπωσδήποτε να ικανοποιήσουν κάποιες ουσιαστικές περιέργειές τους και να βρουν απαντήσεις — που εκ των προτέρων ξέρουν πως δεν θα τις βρουν τελικά— σε μερικά πρωταρχικά κα βασανιστικά ερωτήματα σχετικά με τον κόσμο μέσα στον οποίο βρέθηκαν τυχαία πεταγμένοι με μια γέννηση για την οποία δεν φέρουν καμιά ευθύνη.

Μ’ άλλα λόγια είναι αυτοί που δεν αρκούνται στο γεγονός πως γεννήθηκαν άνθρωποι και που προσπαθούν να γίνουν άνθρωποι, προτάσσοντας έτσι την ύπαρξη στην ανθρώπινη “ουσία” τους, όπως θα έλεγε ο Σάρτρ. Η γεμάτη αίμα και δυστυχία ανθρώπινη Ιστορία μαρτυράει πως δεν είναι αρκετό να γεννηθεί κανείς άνθρωπος. Πρέπει να γίνει άνθρωπος. Κι αυτός ακριβώς είναι ο σκοπός της ανάγνωσης: Μας κάνει ανθρώπους ικανούς να ξεχωρίζουμε το ανθρώπινο απ’ το ζωώδες, το νοητικό απ’ το ενστικτώδες, το καλό απ’ το κακό, το όμορφο απ’ το άσχημο, το δίκαιο απ’ το άδικο.

Αν δεν γίνουμε ικανοί για τέτοιους διαχωρισμούς, που πρέπει να γίνονται αυτόματα ύστερα από μια κάποια ηλικία, θα έχουμε διαρκώς ανάγκη από ερμηνευτές των γραφών, που ως γνωστόν δεν τις ερμηνεύουν πάντα προς όφελος μας. Αν προηγηθεί η ανθρώπινη “ουσία” της ανθρώπινης ύπαρξης το μόνο που θα μπορούσε να μας σώσει πια είναι μια βαθιά, πλήρης και ειλικρινής πίστη στο Θεό, που όλα τα ξέρει κι όλα τα μπορεί για λογαριασμό ημών των ταπεινών, των αγνοούντων και των ανήμπορων.

Μπορούμε έτσι να δώσουμε αποφασιστική λύση στο φρικτό πρόβλημα της υπαρξιακής μας αγωνίας. Αλλά σε τι θα διαφέρει πια ο άνθρωπος απ’ το πρόβατο αν έπαυε να αγωνιά και να βιώνει την αγωνία του με πληρότητα, όπως ο Κίργκεργκορντ, για παράδειγμα, που όλο προσέγγιζε το Θεό κι όλο τούφευγε, ή όπως ο Καμύ που έζησε και πέθανε ηρωικά και πένθιμα, σαν τον Σίσυφο που τον λάτρεψε περίπου σα θεότητα;

Όταν μιλάμε για σωστούς αναγνώστες, λοιπόν, πρέπει να αναφερόμαστε μόνο σ’ αυτούς που αντιμετωπίζουν τη γνώση σαν απολύτως αναγκαία για την ίδια-τους την ύπαρξη, όπως το οξυγόνο. Οι υπόλοιποι, απλώς γεννήθηκαν άνθρωποι που αρνούνται τον παραπέρα εξανθρωπιστισμό – τους μέσα απ’ τη γνώση. Δικαίωμά τους να εξομοιώνουν την κατάστασή τους μ’ αυτήν του προβάτου.


(Το παραπάνω κείμενο είναι αναδημοσίευση, με προσθήκες και διορθώσεις, απ’ το περιοδικό “Διαβάζω”, No 58). – 4/3/1983 , Κείμενα στο Έθνος – Β.Ραφαηλίδης
Αντικλείδι , https://antikleidi.com

Total
0
Shares
Κοινοποίηση 0
Tweet 0
Pin it 0
KM STORIES

Προηγούμενο άρθρο
  • SPECIAL

Το υπέροχο «Χιλιόμετρο» στην Καλαμάτα

  • 29 Ιανουαρίου, 2023
  • KM STORIES
Περισσότερα
Επόμενο άρθρο
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΠΡΟΣΩΠΑ

Δημήτρης Χορν: Τα φτωχικά χρόνια, η ζήλια της Λαμπέτη και ο ανεκπλήρωτος έρωτας (Videos)

  • 6 Φεβρουαρίου, 2023
  • KM STORIES
Περισσότερα
Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Περισσότερα
  • SPECIAL

Γιατί προσελκύουμε ανθρώπους σύμφωνα με τις πληγές μας;

  • KM STORIES
  • 13 Απριλίου, 2025
Περισσότερα
  • SPECIAL

Η ζωή σου σε προσπερνά. Γιατί τη σπαταλάς στις οθόνες;

  • Κωνσταντίνος Μάργαρης
  • 7 Ιανουαρίου, 2025
Περισσότερα
  • SPECIAL

Δέκα λόγοι για τους οποίους προτιμώ διακοπές το φθινόπωρο από το καλοκαίρι

  • Κωνσταντίνος Μάργαρης
  • 31 Αυγούστου, 2024
Περισσότερα
  • SPECIAL

Ντάγκλας Ράσκοφ: «Ας ξεκολλήσουμε από τις οθόνες και ας συναντηθούμε ξανά εκεί έξω»

  • KM STORIES
  • 11 Ιουνίου, 2024
Περισσότερα
  • SPECIAL

Η σημαντική ιστορία του Σκλαβενίτη

  • KM STORIES
  • 20 Μαΐου, 2024
Περισσότερα
  • SPECIAL

57 ψυχές που χάθηκαν τόσο άδικα ζητούν δικαίωση – Τα ντοκιμαντέρ που κόβουν την ανάσα (Vids)

  • KM STORIES
  • 28 Φεβρουαρίου, 2024
Περισσότερα
  • SPECIAL

Ποιός ήταν ο πραγματικός Αλέξης Ζορμπάς , αυτός ο αγράμματος άνθρωπος που επηρέασε τόσο πολύ τη σκέψη του Καζαντζάκη ;

  • KM STORIES
  • 10 Ιανουαρίου, 2024
Περισσότερα
  • SPECIAL

Τι έκανες στη Μακρόνησο Θανάση; (Ηχητικό Ντοκιμαντέρ)

  • KM STORIES
  • 18 Δεκεμβρίου, 2023

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Προτεινόμενα
  • 1
    Γιατί προσελκύουμε ανθρώπους σύμφωνα με τις πληγές μας;
    • 13 Απριλίου, 2025
  • 2
    Το λάθος του Δημήτρη Χορν που σημάδεψε την Έλλη Λαμπέτη
    • 19 Φεβρουαρίου, 2025
  • 3
    Η ζωή σου σε προσπερνά. Γιατί τη σπαταλάς στις οθόνες;
    • 7 Ιανουαρίου, 2025
  • 4
    Paulo Coelho: «Μην σπαταλάτε χρόνο σε επεξηγήσεις, oι άνθρωποι ακούν μόνο ό,τι θέλουν να ακούσουν»
    • 9 Νοεμβρίου, 2024
  • 5
    Αναβλητικότητα: Μη βάζετε τη ζωή σας στο…hold (στην αναμονή!)
    • 12 Οκτωβρίου, 2024
Κατηγορίες
  • SPECIAL (45)
  • ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ (6)
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ (16)
  • ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ (14)
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ (16)
  • Κοινωνία (4)
  • ΚΟΣΜΟΣ (8)
  • Πολιτισμός (2)
  • ΠΡΟΣΩΠΑ (15)
  • ΥΓΕΙΑ (7)
Konstantinos Margaris

konstantinosmargaris

📻📞🖋️🎤🎬📝🛎️🗝️🏨📸✍️🏃🎳🚭

Παίρνω και βγάζω περίπατο τ Παίρνω και βγάζω περίπατο την ψυχή μου , κάθε φορά που σκληραίνει το χαμόγελό της!
( Νικηφόρος Βρεττάκος )
Instagram post 18098591341540280 Instagram post 18098591341540280
Ευγενική υπενθύμιση: Παγκόσμια ημέρα βιβλίου 👍🥳🥰
🥳🌞💦🌿🌼🪼 🥳🌞💦🌿🌼🪼
Ένα υπέροχο κείμενο του Γιά Ένα υπέροχο κείμενο του Γιάννη Κότσιρα για την μητέρα του.

❝ Τέτοιες μέρες, πάντα ανησυχούσες να κάνουμε Πάσχα όλοι μαζί.
Και όταν ήμασταν παιδιά, τη Μεγάλη Εβδομάδα, έφτιαχνες τα γεμιστά πάντα χωρίς κιμά, την αγαπημένη μου σπανακόπιτα και τη μονίμως αποτυχημένη σου μαγειρίτσα.
Εμείς βέβαια, σου λέγαμε πόσο νόστιμη ήταν γιατί κουραζόσουν να την φτιάξεις και γελούσες μαζί μας γιατί ήξερες ότι σου λέγαμε ψέματα.
Είχαμε συνεχώς πολλές δουλειές και αυτό σε φόβιζε μήπως και κάνουμε χωριστά Πάσχα. Όμως σχεδόν πάντα τα καταφέρναμε. Εκτός από πέρσι. Δεν προλάβαμε.
Το φετινό λοιπόν ήταν δύσκολο και συνάμα ωραίο. Έλειπε και ο Θάνος. Και ο Λαυρέντης σου.
Την Παρασκευή ανηφορήσαμε στο Μαρούσι και ανάψαμε κερί και σε σένα και στον μπαμπά. Ο Νικόλας, το Σάββατο φόρεσε τα καλά του, με το τρομερό σακάκι που του είχες πάρει. Του πάει πολύ, να ξέρεις. Ο Κωνσταντίνος άρχισε να λέει πολλές λεξούλες. Και την Κυριακή, καταφέραμε να είμαστε όλοι μαζί με την Γιωτούλα, τον Βαγγέλη και τον Αντωνάκη. Και θυμηθήκαμε ωραία πράγματα. Θα ήσουν πολύ χαρούμενη αφού πάντα ανησυχούσες μήπως οι καταστάσεις μας απομακρύνουν. Δεν θα συμβεί ποτέ αυτό. Και η Κατερίνα σου, συνεχίζει να μας φέρνει πιο κοντά.
Η καρέκλα σου ήταν εκεί. Άδεια.
Θα συνηθίσουμε, που θα πάει...
Θα συνηθίσουμε να την βλέπουμε άδεια γιατί δεν έχουμε σκοπό να την βγάλουμε από το τραπέζι.
Λείπεις μάνα μου. ❞
.
.
---------------------------------------------------------------------------
Γιάννης Κότσιρας - Via: Η ποίησις Εντός Μας
💮 Εθελοντές Δότες Μυελου των Οστών Σητείας
www.fractalart.gr
Instagram post 18493844314057565 Instagram post 18493844314057565
Instagram post 18095481430542521 Instagram post 18095481430542521
Πόσο όμορφο είναι να έχεις μια σχέση όπου μπορείς να μιλάς ανοιχτά για πράγματα. Για παράδειγμα:

"Μωρό μου, θύμωσα λίγο -συγγνώμη- αλλά δεν μου άρεσε ούτε η συμπεριφορά σου. Αυτά τα πράγματα με ενοχλούν. "
Δεν είναι τοξικό να λες στον σύντροφό σου τι σε απασχολεί. Δεν είναι τοξικό να μοιράζεσαι τα προβλήματά σου και να ζητάς βοήθεια από τον σύντροφό σου. Δεν είναι τοξικό να εκφράζεις ανησυχίες για κάτι που σε κάνει να νιώθεις ανασφαλής.
Το πραγματικά τοξικό είναι να κρατάς τις αμφιβολίες και τις ανασφάλειές σου για τον εαυτό σου, αποφεύγοντας την επικοινωνία από φόβο ότι θα καταστρέψεις τη σχέση.
Η επικοινωνία, η ειλικρίνεια, η αφοσίωση και η ικανότητα να αποδέχεσαι λάθη είναι οι θεμελιώδεις πυλώνες μιας επιτυχημένης σχέσης.
Ποιητές και πεζογράφοι της Ποιητές και πεζογράφοι της γενιάς του '30 
Από αριστερά όρθιοι οι : Θαν Πετσάλης, Ηλ. Βενέζης, Οδ. Ελύτης, Γ. Σεφέρης, Α. Καραντώνης, Στ. Ξεφλούδας, Γ. Θεοτοκάς. Καθισμένοι: Αγγ. Τερζάκης, Κ.Θ. Δημαράς, Γ.Κ. Κατσίμπαλης, Κ. Πολίτης, Α. Εμπειρίκος.
Η ζωή είναι ένα σύντομο ταξίδι, κάνε κάθε στιγμή να αξίζει.
Τις πρώτες μέρες αφότου βρέ Τις πρώτες μέρες αφότου βρέθηκε το πτώμα του Βασίλη Καλογήρου, η μητέρα του, το μόνο που έκανε ήτανε μια-δυο αναρτήσεις θρησκευτικού περιεχομένου. Πρόκειται για μία γυναίκα εμφανώς θρήσκα - και άνθρωποι θρήσκοι που βρίσκουν το παιδί τους νεκρό, φαγωμένο από τα άγρια κι αδέσποτα ζώα, βιώνουν διπλό πόνο: Πλάι στον δράμα του γονιού που χάνει το παιδί του, προστίθεται και το ερώτημα γιατί ο πανάγαθος Θεός στον οποίον πιστεύουν, επέτρεψε ένα τέτοιο κακό.

Μέχρι τότε δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα. Το πρόβλημα ξεκίνησε απ' τη στιγμή που η κ. Καλογήρου βρέθηκε με τη Μαρία Καρυστιανού και άρχισε κι αυτή και ο αδελφός της, ο πρώην βουλευτής της "Νίκης" τα υπονοούμενα. Τότε ήρθε η ώρα της ανεξάρτητης Δικαιοσύνης. 

Η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, η κα Αδειλίνη, που συμβούλευε την Μ. Καρυστιανού να πηγαίνει συχνότερα στην εκκλησία για να βρει γαλήνη για το παιδί της, δεν μπορεί βεβαίως να δώσει την ίδια συμβουλή στην συνάδελφό της, την προϊσταμένη της Εισαγγελείας Εφετών Λάρισας. Με την Σοφία Καλογήρου είναι αμείλικτη: Δεν της ζητά απλώς να δώσει κατάθεση, ή να καταθέσει τις όποιες ενδείξεις, υποψίες, υπόνοιες, ενδεχομένως και τυχόν (sic) στοιχεία που να συσχετίζουν τον θάνατο του παιδιού της με εγκληματική ενέργεια, όπως είναι φυσικό. Ζητά να προσκομίσει αποδείξεις και να πει και ποιος το έκανε. Λες κι αν είχε αποδείξεις η Σοφία Καλογήρου, θα περίμενε την Αδειλίνη για να κινηθεί - δεν θα παράγγελνε η ίδια τις συλλήψεις των ενόχων για τη δολοφονία του παιδιού της. 

Ο στόχος είναι σαφής: Έχουμε ήδη μία Μαρία Καρυστιανού που προσπαθούμε να την βγάλουμε σαλεμένη, υπερβολική, συριζαία ή οτιδήποτε άλλο. Δεν μας χρειάζεται και δεύτερη. Την δεύτερη θα την απενεργοποιήσουμε μια ώρα αρχύτερα. 

Το iefimerida - μόνο του ή με σχετική "υποβοήθηση" - το έπιασε το νόημα. Έχεις κυρά μου αποδείξεις; Τις περιμένουμε. Αν δεν έχεις, κάτσε στη γωνία και περιορίσου στα τρισάγια. 

Προσπαθεί κανείς να κρατήσει την ψυχραιμία και τις εσωτερικές του ισορροπίες σ' αυτήν την βρωμερή υπόθεση, αλλά κάθε μέρα καθίσταται και πιο αδύνατο. Λυπάμαι ειλικρινά που το λέω. Δεν έχουμε οξυγόνο.
🐺 Λύκος... Ένα πολύ γοητευτικό ζώο που προκαλεί φόβο και θαυμασμό παράλληλα. Περνά όλη του τη ζωή με έναν σύντροφο, δεν ζευγαρώνει με τη μητέρα του ή την αδερφή του. Είναι μονογαμικό ζώο, δεν απατά.
Εάν ένας σύντροφος πεθάνει, ο λύκος παραμένει μόνος. Γνωρίζει καλά τα μικρά του: είναι το μόνο ζώο που βοηθά τους γονείς του μετά από βαθιά γεράματα και τους φέρνει φαγητό.✨
Όταν σκοτώνεις έναν λύκο, σε κοιτάζει στα μάτια μέχρι να τον αφήσει η ψυχή του. Είναι 25% πιο έξυπνο από τον πιο έξυπνο σκύλο και είναι το μόνο ζώο που δεν υπακούει στην εκπαίδευση, λένε. Οι λύκοι σκέφτονται, ονειρεύονται, κάνουν σχέδια, επικοινωνούν έξυπνα μεταξύ τους και μοιάζουν περισσότερο με εμάς από οποιοδήποτε άλλο ζωντανό ον.
Load More Follow on Instagram

Sign Up for Our Newsletters

Subscribe now to our newsletter

kmstories kmstories
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ
  • ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ
  • SPECIAL
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Input your search keywords and press Enter.